fallback

Магистралата София-Калотина може да е готова до две години при налично финансиране

Скоро само този участък на българска територия от трансевропейския коридор 10 ще остане с немагистрален габарит, коментира експерт

10:57 | 01.08.17 г. 2
Автор - снимка
Създател

До две години след намирането на средства и осъществяването на нужните отчуждения отсечката между Калотина и София може да бъде изградена.

Това прогнозира Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорт в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Той напомни, че магистралата от Ниш до Калотина е много важна за транспортния поток. Същевременно Сърбия има готовност да пусне нейната част от международния коридор 10 до края на годината

„Това е една изключително важна европейска магистрала –  трансевропейска магистрала, която свързва Централна Европа с Близкия изток, с Истанбул и Анкара, като дължината й е над 7 хил. км. За съжаление отсечката между Калотина и София ще остане единствената отсечка, която няма да бъде магистрала”, посочи Ишев.

Участъкът София - Калотина е с дължина 49 км, който остава единствен с немагистрален габарит.

"Колегите от Сърбия усилено изграждат с един заем от Европейската инвестиционна банка техните около 90 км при изключително тежки теренни условия – има много тунели, виадукти, пресичат планини, големи реки. Очаквам, че до края на годината над 90% от тази магистрала ще бъде завършена и ние ще можем да я ползваме", посочи той.

Според него още през 1997 г., когато е бил заместник-началник на Главно управление „Пътища“, е имало работен проект за магистралата, който и досега не е реализиран.

„Във времето започна предпроектиране на тази отсечка и то все още продължава. Доколкото знам колегите от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" търсят финансиране за този  проект чрез Механизма за свързване на Европа и по други начини, за да могат да финансират тези 49 км", коментира експертът.

"Стойността на изграждането на тези 49 км. българска магистрална отсечка ще бъде над 120 млн. евро. Само един участък е доста по-сложен, защото има сближаване на ЖП линията, на съществуващия път и на река. През другите отсечки теренът не е толкова труден, избягва населените места и минава встрани от съществуващия път”, обясни той.

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:31 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още